snappfelez

ساخت وبلاگ

وال پست کلافی است که در طول های مشخص برای یکپارچه عمل نمودن دیوار به کار می رود. این وال پست ها سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه استحکام دیوار خواهد شد. همان گونه که از نامش پیداست، وال پست نگهدارنده دیوار است. این المان که معمولا به صورت یک تیر-ستون طراحی می گردد، در انتهای سالن های صنعتی و به طور کل فریم های با دهانه بالا که انتهای آن با دیوار پوشش می گردد، قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که اجرای نبشی کشی ساختمان از مهم ترین و رایج ترین روش ها برای اجرای وال پست است به این دلیل که نبشی کشی  در ساختمان یکی از روش هایی است که به واسطه آن وال پست را در دیوارها جای گذاری می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربرد نبشی و قیمت آن اینجا کلیک کنید.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : وال پست,نبشی,قیمت نبشی,کاربرد نبشی, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 13:01

از میلگرد به دلیل مشخصات و خصوصیات مکانیکی مناسب ، به طور گسترده در بتن به منظور افزایش مقاومت کششی استفاده می شود . در واقع میلگرد ها قبل از عملیات بتن ریزی به هم بافته می شوند که به این کار اصطلاحا آرموتور بندی گفته می شود و به میلگرد های داخل بتن نیز آرماتور گفته می شود .

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : میلگرد,آرماتور,آرماتور بندی,میلگرد ساده,میلگرد آجدار,کلاف ساده,کلاف آجدار, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 392 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت: 17:38

تیرآهن یکی از مصالح مصرفی مهم در صنعت ساخت و ساز و نوعی پروفیل ساختمانی می باشد که از گداختن سنگ آهن در کوره ها و افزودن عناصر مختلف به آن بصورت آلیاژی بدست می آید.

انواع تیر آهن

تیرآهن H ، که به آن تیرآهن هاش کفته می شود. این نوع از انواع تیرآهن ، یکی از مهم ترین پروفیل های ساختمانی یه شمار می رود که در صنعت ساختمان کاربرد های فراوانی دارد. تیرآهن H دارای دو بال پهن می باشد که هرچه طول تیر بیشتر شود پهنای این بال ها نیز بیشتر خواهد شد.

تیرآهن IPE یا تیراهن نیم پهن (مخفف عبارت I Profile Europpen) دارای سطح مقطع شبیه حرف I انگلیسی است که به لحاظ هندسی دارای دوبال افقی و یک جان عمودی می باشد و ضخامت بال های آن متغییر نیست. این محصول در بازار با نام تیر آهن یا تیر آهن معمولی شناخته و  طبق استاندارد اروپا 10365 EN تولید می شود و به دلیل ضخامت ثابت بال در این نوع، اجرای اتصالات پیچ و مهره ای در این پروفیل آسان تر است.

یکی دیگر از انواع تیر آهن ها تیر آهن لانه زنبوری است ولی به صورت پروفیل در کارخانه تولید نمی شود و در واقع از تیر آهن های بالا است که پس از بریدن و جوش دادن این مقاطع ساخته می شود . تیرآهن لانه زنبوری در طول خود دارای فضاهایی توخالی ، دارای حفره و سوراخ های شش ضلعی است که مشابه لانه زنبور می باشد. علت نام گذاری این تیرها به همین دلیل است .

 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : تیراهن,تیرآهن ipe,تیرآهن هاش,تیرآهن لانه زنبوری, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 417 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1400 ساعت: 17:55

مهمترین دسته بندی میلگرد در قالب میلگرد ساده ،میلگرد آجدار ، کلاف ساده و کلاف آجدار است.

میلگرد آجدار : همانطور که نامش مشخص است نوع آجدار دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی بر روی سطح آن می باشد و از فولاد A1 تولید شده است. این محصول در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸، ۳۰، ۳۲، ۳۶ و ۴۰ توسط کارخانه های معتبری در ایران تولید می شود و به صورت شاخه به بازار عرضه می شود.

میلگرد ساده : برخلاف میلگرد آجدار بدون هیچگونه برآمدگی یا فرو رفتگی می باشد و از فولاد نوع A2 و A3 در سایز ۸ تا ۴۰ تولید می شود. کوچکترین سایز میلگرد ساده که سایز ۸ می باشد توسط کارخانه نورد گرم جهان و بزرگترین سایز که سایز ۴۰ می باشد توسط فولاد کویر کاشان تولید می شود و به صورت شاخه به بازار عرضه می شود.

کلاف آجدار : مانند میلگرد آجدار دارای آج می باشد اما در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می شود.

کلاف ساده : مانند میلگرد ساده بدون آج و برجستگی و تورفتگی می باشد اما در سایزهای کمتر ( ۵.۵ ، ۶ ، ۶.۵ و...) به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می شود. البته کارخانه فولاد کویر کاشان تا سایز ۱۶.۵ کلاف ساده تولید می کند.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : میلگرد , میگرد ساده , میلگرد آجدار , کلاف ساده , کلاف آجدار, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 413 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت: 20:10